Насърчаване на самостоятелност и увереност за детето.

 

1. Насърчаване на самостоятелност и увереност

  1. „Опитай сам, вярвам в теб.“

  2. „Дори да не стане от първия път, важното е, че опитваш.“

  3. „Как мислиш, че можеш да го направиш?“

  4. „Всеки греши, но така учим нови неща.“

  5. „Можеш да се справиш, просто бъди търпелив.“

  6. „Би ли опитал по различен начин?“

  7. „Нека опитаме заедно, а следващият път можеш сам.“

  8. „Ще ти покажа как, а след това ти ще се справиш сам.“

  9. „Какво научи от тази ситуация?“

  10. „Гордея се с твоя труд, независимо от резултата.“


2. Разбиране и управление на емоциите

  1. „Разбирам, че си тъжен/ядосан. Как мога да помогна?“

  2. „Можеш да ми кажеш как се чувстваш.“

  3. „Понякога е трудно, но аз съм тук с теб.“

  4. „Всеки има лоши дни, и това е напълно нормално.“

  5. „Какво би ти помогнало да се почувстваш по-добре?“

  6. „Можеш да плачеш, ако имаш нужда, но после ще си поговорим.“

  7. „Когато си ядосан, опитай да вдишаш дълбоко три пъти.“

  8. „Гневът ни казва, че нещо не е наред. Какво те гневи?“

  9. „Кои думи могат да опишат твоите чувства сега?“

  10. „Нека заедно намерим начин да се успокоим.“


3. При грешки и провали

  1. „Всеки прави грешки, но важното е какво ще научим от тях.“

  2. „Никой не е перфектен, и това е напълно нормално.“

  3. „Грешките не те определят, а твоите усилия.“

  4. „Какво би направил различно следващ път?“

  5. „Понякога трябва да сгрешим, за да разберем кое е правилно.“

  6. „Когато опитваме, дори и да  сбъркаме, ние растем.“

  7. „Не се страхувай от грешките, те са част от учението.“

  8. „Ако не успееш сега, опитай отново по-късно.“

  9. „Нека помислим заедно как може да се справиш по-добре.“

  10. „Грешката е просто знак, че има какво още да научим.“


4. При негативно поведение

  1. „Разбирам, че си разстроен, но нека говорим спокойно.“

  2. „Не удряй, думите ти могат да кажат повече.“

  3. „Когато викаш, трудно те разбирам. Нека опитаме с по-тих тон.“

  4. „Как бихме могли да разрешим този проблем заедно?“

  5. „Как се почувства другото дете, когато направи това?“

  6. „Предпочитам да ми кажеш как се чувстваш, вместо да крещиш.“

  7. „Всеки има право на мнение, но не и да наранява другите.“

  8. „Какво би могъл да направиш различно?“

  9. „Не намираш друг начин да покажеш чувствата си.“

  10. „Можеш да се извиниш, когато се почувстваш готов.“


5. Развитие на добри навици

  1. „След играта е добре да приберем играчките.“

  2. „Можем да направим това заедно, ще е по-забавно!“

  3. „Когато завършим едно нещо, тогава започваме друго.“

  4. „Да си измием ръцете преди храненето е важно за здравето ни.“

  5. „След като хапнем, казваме „Благодаря“

  6. „Какво мислиш, да направим, за да можем да поддържаме реда?“

  7. „Зъбките ни ще са здрави, ако ги мием всяка вечер.“

  8. „Сънят ни помага да растем силни, хайде да си починем.“

  9. „Когато използваме нещо, нека го върнем на мястото му.“

  10. „Тялото ни обича движение, нека излизаме и да играем.“


6. Насърчаване на съпричастност и доброта

  1. „Как можеш да помогнеш на някой, който е тъжен?“

  2. „Добрите думи правят света по-хубав.“

  3. „Нека кажа „Благодаря“ на този, който ни помогна.“

  4. „Споделянето прави игрите по-забавни.“

  5. „Да изслушваме другите е толкова важно, колкото да говорим.“

  6. „Как би се почувствал, ако някой ти направи това?“

  7. „Когато помагаме на другите, се чувстваме добре.“

  8. „Усмивката ти може да направи деня на някого по-хубав.“

  9. „Добрите приятели си прощават и се подкрепят.“

  10. „Всеки има право да се чувства приет и обичан.“


7. При решаване на конфликти

  1. „Всеки има своя гледна точка, нека чуем и друга.“

  2. „Как можем да разрешим този спор така, че всички да са доволни?“

  3. „Важно е да разберем защо другите се чувстват така.“

  4. „Нека се редуваме да говорим, за да се чуем добре.“

  5. „Не е нужно винаги да сме съгласни, но можем да се уважаваме.“

  6. „Как би се чувствал, ако беше на неговото място?“

  7. „Какво можем да направим, за да се почувстваме по-добре?“

  8. „Всеки има право на грешки, важното е да се учим от тях.“

  9. „Да се ​​извиняваме означава, че сме силни, а не слаби.“

  10. „Вътрешен мир е по-ценен от това, кой е прав.“

Коментари

Страници