Насърчаване на самостоятелност и увереност за детето.
1. Насърчаване на самостоятелност и увереност
-
„Опитай сам, вярвам в теб.“
-
„Дори да не стане от първия път, важното е, че опитваш.“
-
„Как мислиш, че можеш да го направиш?“
-
„Всеки греши, но така учим нови неща.“
-
„Можеш да се справиш, просто бъди търпелив.“
-
„Би ли опитал по различен начин?“
-
„Нека опитаме заедно, а следващият път можеш сам.“
-
„Ще ти покажа как, а след това ти ще се справиш сам.“
-
„Какво научи от тази ситуация?“
-
„Гордея се с твоя труд, независимо от резултата.“
2. Разбиране и управление на емоциите
-
„Разбирам, че си тъжен/ядосан. Как мога да помогна?“
-
„Можеш да ми кажеш как се чувстваш.“
-
„Понякога е трудно, но аз съм тук с теб.“
-
„Всеки има лоши дни, и това е напълно нормално.“
-
„Какво би ти помогнало да се почувстваш по-добре?“
-
„Можеш да плачеш, ако имаш нужда, но после ще си поговорим.“
-
„Когато си ядосан, опитай да вдишаш дълбоко три пъти.“
-
„Гневът ни казва, че нещо не е наред. Какво те гневи?“
-
„Кои думи могат да опишат твоите чувства сега?“
-
„Нека заедно намерим начин да се успокоим.“
3. При грешки и провали
-
„Всеки прави грешки, но важното е какво ще научим от тях.“
-
„Никой не е перфектен, и това е напълно нормално.“
-
„Грешките не те определят, а твоите усилия.“
-
„Какво би направил различно следващ път?“
-
„Понякога трябва да сгрешим, за да разберем кое е правилно.“
-
„Когато опитваме, дори и да сбъркаме, ние растем.“
-
„Не се страхувай от грешките, те са част от учението.“
-
„Ако не успееш сега, опитай отново по-късно.“
-
„Нека помислим заедно как може да се справиш по-добре.“
-
„Грешката е просто знак, че има какво още да научим.“
4. При негативно поведение
-
„Разбирам, че си разстроен, но нека говорим спокойно.“
-
„Не удряй, думите ти могат да кажат повече.“
-
„Когато викаш, трудно те разбирам. Нека опитаме с по-тих тон.“
-
„Как бихме могли да разрешим този проблем заедно?“
-
„Как се почувства другото дете, когато направи това?“
-
„Предпочитам да ми кажеш как се чувстваш, вместо да крещиш.“
-
„Всеки има право на мнение, но не и да наранява другите.“
-
„Какво би могъл да направиш различно?“
-
„Не намираш друг начин да покажеш чувствата си.“
-
„Можеш да се извиниш, когато се почувстваш готов.“
5. Развитие на добри навици
-
„След играта е добре да приберем играчките.“
-
„Можем да направим това заедно, ще е по-забавно!“
-
„Когато завършим едно нещо, тогава започваме друго.“
-
„Да си измием ръцете преди храненето е важно за здравето ни.“
-
„След като хапнем, казваме „Благодаря“
-
„Какво мислиш, да направим, за да можем да поддържаме реда?“
-
„Зъбките ни ще са здрави, ако ги мием всяка вечер.“
-
„Сънят ни помага да растем силни, хайде да си починем.“
-
„Когато използваме нещо, нека го върнем на мястото му.“
-
„Тялото ни обича движение, нека излизаме и да играем.“
6. Насърчаване на съпричастност и доброта
-
„Как можеш да помогнеш на някой, който е тъжен?“
-
„Добрите думи правят света по-хубав.“
-
„Нека кажа „Благодаря“ на този, който ни помогна.“
-
„Споделянето прави игрите по-забавни.“
-
„Да изслушваме другите е толкова важно, колкото да говорим.“
-
„Как би се почувствал, ако някой ти направи това?“
-
„Когато помагаме на другите, се чувстваме добре.“
-
„Усмивката ти може да направи деня на някого по-хубав.“
-
„Добрите приятели си прощават и се подкрепят.“
-
„Всеки има право да се чувства приет и обичан.“
7. При решаване на конфликти
-
„Всеки има своя гледна точка, нека чуем и друга.“
-
„Как можем да разрешим този спор така, че всички да са доволни?“
-
„Важно е да разберем защо другите се чувстват така.“
-
„Нека се редуваме да говорим, за да се чуем добре.“
-
„Не е нужно винаги да сме съгласни, но можем да се уважаваме.“
-
„Как би се чувствал, ако беше на неговото място?“
-
„Какво можем да направим, за да се почувстваме по-добре?“
-
„Всеки има право на грешки, важното е да се учим от тях.“
-
„Да се извиняваме означава, че сме силни, а не слаби.“
-
„Вътрешен мир е по-ценен от това, кой е прав.“
Коментари
Публикуване на коментар